Πόσο νερό
χρειάζεται το σώμα μας καθημερινά;

Το νερό ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος, διακινεί τα θρεπτικά συστατικά μέσω των κυττάρων, κρατά την υγρασία τους βλεννογόνους και απομακρύνει τις άχρηστες ουσίες.

Οι πνεύμονές μας αποτελούνται κατά 90% από νερό, όπως και το 70% του εγκέφαλου μας! Το αίμα μας έχει πάνω από το 80% περιεκτικότητα σε νερό! Με βάση αυτά τα δεδομένα, είναι εύκολο να συμπεράνουμε ότι ο οργανισμός μας δεν λειτουργεί χωρίς νερό.

Αν μάλιστα σκεφθούμε ότι κατά μέσον όρο κάθε μέρα χάνουμε περίπου 0,5-1 λίτρο νερού με τον ιδρώτα, πάνω από 250-350 ml με την εκπνοή και περίπου 1-1,5 λίτρο με τα ούρα, καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι να αναπληρώνουμε το νερό που χάνουμε ώστε να αποφύγουμε αφυδάτωση και άλλες επιπλοκές.

 

Το νερό ανάλογα με το φύλο και την ηλικία

Τo 60% του βάρους ενός ενήλικα είναι νερό. Το ποσοστό αυτό ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, το ποσοστό λίπους στο σώμα, το επίπεδο φυσικής κατάστασης, τον τρόπο ζωής και το περιβάλλον.

Έτσι το νερό αποτελεί το 75% του βάρους του σώματος ενός νεογέννητου βρέφους, ενώ σε ορισμένους παχύσαρκους ανθρώπους το νερό αποτελεί μόλις το 45% του βάρους τους.

 

 

Τα 8 ποτήρια νερό την ημέρα

Σε γενικές γραμμές, ένας ενήλικος άνδρας χρειάζεται περίπου 3 λίτρα καθαρό νερό την ημέρα, ενώ μια ενήλικη γυναίκα περίπου 2,2 λίτρα. Μέρος αυτής της ποσότητας, περίπου 20%, λαμβάνεται από τα τρόφιμα, ενώ το 80% των αναγκών μας καλύπτεται, κατά κύριο λόγο, από πόσιμο νερό, αλλά και από αναψυκτικά, χυμούς, καφέ, τσάι κ.ά.

Έτσι, η συμβουλή για «οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα», μπορεί να είναι μύθος, διότι δεν υποστηρίζεται από επιστημονικά στοιχεία.

Εξάλλου, ο κανόνας αυτός περιλαμβάνει όλη την πρόσληψη νερού που παίρνουμε με την διατροφή μας. Επίσης, δεν αναφέρεται καθόλου στο σωματικό βάρος του ατόμου, που αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα για να υπολογίσουμε πόσο νερό χρειάζεται κάποιος.

‘Ισως τελικά, η καλύτερη μέθοδος ενυδάτωσης, είναι να «ακούμε» το σώμα μας και να πίνουμε συχνά νερό, αμέσως μόλις νιώσουμε δίψα. Φυσικά, ας έχουμε υπόψη μας, ότι η οδηγία αυτή αναφέρεται στις ανάγκες ενός υγιούς ενηλίκου.

 

Πηγές

Anatomy & Physiology for Nurses, Sheila Μ. Jackson

Textbook of Medical Physiology, Arthur C. Guyton

Journal of Public Health της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας

Σχετικά προϊόντα
Ενημερωθείτε για τις βέλτιστες επιλογές που μπορείτε να έχετε
σχετικά με τις επαγγελματικές σας ανάγκες.
Αξίζει να δείτε
Σημαντικές πληροφορίες και συμβουλές γύρω από θέματα σχετικά με το νερό
που σας αφορούν.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΛΙΓΟΤΕΡΑ
Από Δευτέρα έως Παρασκευή
9 π.μ. - 6 μ.μ.
Επικοινωνήστε μαζί μας 210 92 11 600
Εγγραφείτε εδώ για να λαμβάνετε
το newsletter μας και να μαθαίνετε πρώτοι
όλα τα νέα και τις ειδικές προσφορές μας.